Felanmälan för TV / Internet
Fel på TV görs till Tele2 om du inte har TV via bredbandet från annan leverantör. Om du är kund hos Tele2 får problem med din internet eller telefonianslutning vänder du dig till Tele2s kundsupport:
- Tel: 90 222
Övriga fel i föreningen
Du har själv skyldighet att anmäla fel på utrustning i lägenheten så snart du upptäcker det. Detta gäller även tvättstugan, garaget, hiss, ytterdörr etc.
Felanmälan görs till HSB Stockholm.
- Telefon: 010- 442 11 00
- Via Mitt HSB och bankID
Under ”icke kontorstid” på kvällar, helger och nätter kan du ringa fastighetsjouren på telefonnummer, 08-695 00 00, för fel som inte kan vänta till nästa vardag. Detta kan gälla sådant som utströmmande vatten som måste åtgärdas omedelbart. Ring INTE jouren för småfel, för då kan du i vissa fall själv få stå för kostnaden för utryckningen om det visar sig inte vara akut.
Fel på egna inventarier som spis, kyl/frys, disk- eller tvättmaskin kan felanmälas men åtgärd betalas av lägenhetsinnehavaren, ej av föreningen. Telefonnummer och tider för felanmälan finns även på anslagstavlan i husets entré.